Alla inlägg den 17 november 2008

Av Per - 17 november 2008 19:40

Yngste sonen har bett mig blogga.

Han är nämligen sprickfärdig av stolthet.

Jag har en inbyggd mikrovågsugn av märket Whirlpool.

Vanligtvis så visar ugnens display aktuellt klockslag. Det är väldigt praktiskt när man sitter med en kopp kaffe i köket och ska iväg på något möte en bestämd tid.

Det är bara att titta på mikron.

Igår när jag tittade på mikron stod det Error 7.

Jag letade fram bruksanvisningen och konstaterade att det fanns anvisningar för hur man skulle göra vid Error 1, 2 och 3 men inget mer.

Då mailade jag till whirlpool.se och bad om råd.

När jag slog på datorn idag hade jag redan fått svar:

” ERROR 7 på en mikro står för att fuktsensorn ej är ansluten eller trasig. För detta måste du kontakta service för att få hjälp. Vänd dig till Lööf´s kyl & maskin på 054-530401”

Det lät dyrt. Jag gick ner till köket för att fixa en kopp kaffe. Tittade som hastigast på mikron och ser att displayen visar 06.54

När yngste sonen vaknar frågar jag nyfiket:

- Har du varit på mikron.

- Ja, det var ju något fel igår så jag höll inne några knappar och nu funkar den igen.

Om någon i Svenska Akademien läser detta kan ni väl notera ordet Mikrohacker.

Det är nytt.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards