Direktlänk till inlägg 13 november 2008

Kålsoppa

Av Per - 13 november 2008 17:55

Idag har jag fått 31 mail.

Det är kanske ett mått på hur mycket man har att göra.

I varje fall i mitt jobb.

Det finns säkert de som har fullt upp utan att ha fått ett enda mail. Eller utan att ens ha dator på jobbet.

Jag har mitt kontor hemma. Och för att veta när jag får mail har jag fixat så datorn ger ifrån sig ett mycket tydligt pling varje gång något dimper ner i min e-postlåda.

Jag hör det oavsett om jag står i köket och kokar kaffe eller sitter på muggen och… ja, ni vet vad man gör där.

En av mina egenheter, på gott och ont, är att jag är nyfiken.

När datorn plingar skulle en normal människa fortsätta mäta upp kaffe. Det gör inte jag. Jag släpper allt, tar trappan i två steg och går in i mailprogrammet för att kolla vem som vill något och vad han eller hon vill. Jag kanske inte gör riktigt så om jag sitter på muggen, men jag skyndar mig i alla fall.

Varje gång inser man att det där var ju inte så förtvivlat bråttom.

Nu är min klocka 17.53 Det verkar inte komma några fler mail. Ute är det riktigt kallt. Kålsoppan står och puttrar på vedspisen.

Jag tar kvällen.

 
 
Ingen bild

Catten

13 november 2008 20:06

Jag har inte fått några mail idag ... Men jag har klippt ner en 20 meter lång rosenspireahäck, och kastat/sorterat ca två ton papper så jag betraktar mig som hyfsat upptagen jag med...och trots allt jobb tar jag mig ändå tid att skita klart!;-D

 
Ingen bild

Per

13 november 2008 21:43

Som jag skrev så har inte arbetsinsatsen något att göra med hur många mail man får. Dagens inlägg var mer för att hålla bloggen vid liv. Man ska tydligen skriva oavsett om det händer något speciellt eller inte. Kålsoppan var i alla fall god, mitt hockeylag vann och i morgon får jag förmodligen 31 mail till även om jag inte direkt ser fram mot det. Eller jo, i dessa tider får man väl vara glad så länge man har jobb.

 
Ingen bild

Catten

14 november 2008 23:16

Då ska jag fortsätta att retas...och tala om att från och med idag är jag arbetslös - men jag är glad att kålsoppan smakade! =D

 
Ingen bild

Per

16 november 2008 16:37

Tråkigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Per - 18 november 2008 09:39

Jag har bestämt mig för att flytta.Jag har inte berättat något för mina söner än.Tänkte de kan få läsa det här.Därmed blir detta också mitt allra sista blogginlägg.Här.Det är alltså bloggen jag ska flytta. Häng gärna med. Till www.metrobloggen.se/hal...

Av Per - 17 november 2008 19:40

Yngste sonen har bett mig blogga. Han är nämligen sprickfärdig av stolthet. Jag har en inbyggd mikrovågsugn av märket Whirlpool. Vanligtvis så visar ugnens display aktuellt klockslag. Det är väldigt praktiskt när man sitter med en kopp kaffe ...

Av Per - 16 november 2008 17:08

Sedan jag fick min nya soptunna har jag blivit en hejare på återvinning. Jag känner att jag håller på att rädda världen. Polarisen kommer inte att smälta. De som köpt de nya, flashiga lägenheterna med sjönära läge behöver inte oroa sig för att ...

Av Per - 14 november 2008 15:06

Jag arbetar i Mac.Jag säljer alltså inte hamburgare utan jag har en sådan dator, i stället för PC.Till min Imac hör en mycket fiffig datamus, med en kula som gör att man kan scrolla åt alla håll. Eller rättare sagt, kunde.Min fungerar inte längre. Ef...

Av Per - 11 november 2008 20:07

Foul play hette den i originalversion. Den svenska varianten fick av någon outgrundlig anledning namnet Tjejen som visste för mycket. Premiären var 1979. Jag minns inte så mycket mer än att Goldie Hawn och några japanska turister var ute på en ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards